Veel gestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op.

Contact
Toon alle vragen Aanmelden Algemene vragen Het lidmaatschap De app De voordelen Energieleverancier

Dankzij de regeling verlaagd tarief, hoeft u zelf geen panelen op het dak te hebben om voordeel te krijgen uit onze zonnestroom. Om gebruik te kunnen maken van de regeling moet u wél in de buurt van de locatie wonen waar onze zonnepanelen liggen. We verdelen het voordeel afkomstig uit de zonnestroom van de verschillende daken onder onze leden. Zo krijgt u tóch voordeel, terwijl u zelf geen panelen op het dak hebt.

U hebt zich aangemeld, maar bent op een wachtlijst geplaatst. Helaas! Dat betekent dat er geen vrije panelen meer zijn. Zodra er weer zonnepanelen vrij komen krijgt u van ons bericht. Zolang u op de wachtlijst staat hoeft u ook geen lidmaatschapsgeld te betalen.

Nee, er verandert niets aan uw huisaansluiting en we hoeven ook uw woning niet in.

Het kan zijn dat u uw elektriciteit, gas en/of warmte betaalt via de servicekosten als totaalpakket. In dat geval hebt u geen eigen aansluiting en ook geen eigen energierekening. Jammer genoeg kunt u dan niet meedoen.

Kies op de betaalpagina voor ‘Overboeking’. In het volgende scherm krijgt u de betaalgegevens met betalingskenmerk te zien. Met deze gegevens is handmatig betalen via een acceptgiro of via uw bank mogelijk. Bij gebruik van deze gegevens en dit kenmerk wordt uw betaling op de juiste manier verwerkt en uw inschrijving bevestigd. Lukt het niet om op de betaalpagina te komen? Wellicht kan een familielid of buur u helpen met het inschrijven op de website. Of laat u terugbellen via Bel Mij.

Als u zich probeert aan te melden is het belangrijk dat u alle cookies en plugins accepteert. In sommige browsers worden onderdelen van webpagina’s uit voorzorg niet getoond.
Onder Instellingen, Privacy en Beveiliging vindt u de cookie-instellingen van Chrome (drie verticale puntjes rechts in de hoek). Door de cookies in te schakelen kunt u de aanmeld-pagina goed zien. Vervolgens ververst u deze pagina en dan zou alles moeten werken. Stuur ons een bericht, als het nog steeds niet lukt.

U ontvangt een email met als onderwerp: uw inschrijving voor Uitonsdak. Deze bevestiging van uw inschrijving komt uit onze ledenadministratie. Voor deze administratie maakt Uitonsdak gebruik van het bedrijf Voorstroom. Na uw inschrijving ontvangt u van ons een ledenovereenkomst op uw naam voor uw eigen administratie. Als de panelen bij u in de buurt zijn aangesloten en stroom opwekken, kunt u de opbrengst volgen in de app van Voorstroom.

Om alle leden van Uitonsdak mee te laten profiteren van de zonnestroom, maken we gebruik van de Regeling Verlaagd Tarief. Deze wordt ook wel de Postcode-roos-regeling genoemd. Dit is een fiscale regeling. Meer informatie kunt u vinden op de site van Hier Opgewekt.

De korting op de energiebelasting wordt 1 keer per jaar verrekend door uw energieleverancier. Meestal gebeurt dit bij het opmaken van de jaarnota. Het kan zijn dat u het (credit) bedrag van de korting krijgt teruggestort op uw bankrekening. Soms verrekent de energieleverancier de korting met het volgende termijnbedrag. De manier van teruggave is afhankelijk van welke energieleverancier u hebt.

Kijk even in uw “spam”, reclame of ongewenste e-mail. Het kan zijn dat de bevestiging daarin is gezet. De email is afkomstig van: [email protected]

Bewoners van bijvoorbeeld eengezinswoningen kunnen zelf zonnepanelen (laten) plaatsen. Bewoners van flatgebouwen hebben deze mogelijkheid niet. Daarom krijgen eerst flatbewoners de mogelijkheid om lid te worden en zo ook mee te doen aan de opwek van schone energie. Voorwaarde is wel dat zij in de buurt van de zonnepanelen wonen. Het kan zijn dat u daarom geen brief hebt ontvangen.

De app is gratis en is te downloaden via de Appstore of Google Playstore. Een uitnodiging om hem te downloaden wordt verstuurd zodra de zonnepanelen bij u in de buurt zijn aangesloten en hun werk doen. U kunt daarop direct zien wat het lidmaatschap u oplevert.

Meld u tóch aan!
Als uw energieleverancier niet in de lijst met deelnemende energieleveranciers staat, raden wij u aan om u tóch aan te melden. Het kan zijn dat uw energieleverancier zich (nog) niet heeft uitgesproken over deelname. Het kan ook een nieuwkomer zijn en nog niet aan de lijst zijn toegevoegd. In alle gevallen reden om wel aan te melden. Mocht uw energieleverancier echt niet meedoen, overweeg dan een overstap.

De korting gaat lopen zodra de zonnepanelen in uw buurt op het dak liggen en zijn aangesloten. Het gehele project heeft een looptijd van maximaal 1,5 jaar vanaf maart 2021. Het kan dus zijn dat uw korting vanaf januari 2022 gaat gelden. Voor de meeste leden zal de korting nog dit jaar gaan lopen. Via onze nieuwspagina houden we u op de hoogte over de voortgang.

De installatie, de garanties en alle bijkomende kosten voor het onderhoud van de zonnepanelen worden betaald uit de opbrengst van de zonnepanelen. Als lid betaalt u éénmalig €15,00. Er worden verder GEEN extra kosten in rekening gebracht omdat u deelnemer (lid) bent.

Zodra de zonnepanelen installatie bij u in de buurt is aangesloten, krijgt u een uitnodiging om gebruik te maken van de gratis app van Voorstroom. In deze app kunt u zien hoeveel “uw” zonnepanelen opwekken en wat het voordeel is. Als u lid bent van Uitonsdak, dan krijgt u een inlogcode om gebruik te maken van deze app.

Deze regeling duurt 15 jaar. Zolang u in uw huidige woning blijft wonen, hebt u tot 2036 jaarlijks een korting op uw energierekening. De hoogte kan wel verschillen per jaar.

Nee, u kunt bij ons geen energie afnemen. We zijn geen energieleverancier. Uitonsdak is een vereniging met zonnepanelen waar u lid van kunt worden. Als u lid bent, heeft u recht op een korting op de energiebelasting. Die korting krijgt u terug van uw energieleverancier.

Het voordeel dat u elk jaar krijgt is afhankelijk van de hoogte van de energiebelasting en hoe vaak de zon schijnt. Anders gezegd: hoeveel de zonnepanelen hebben opgewekt.

Een blanco ledenovereenkomst kunt u hier vinden. Deze ontvangt u op naam als u lid bent van Uitonsdak en u hebt uw lidmaatschap betaald.

Verhuist u binnen hetzelfde gebouw, dan blijft gewoon lid. Verhuist u naar een andere flat in dezelfde 4 cijferige postcode en behoudt u dezelfde verhuurder, dan blijft u ook gewoon lid. Gaat u daarbuiten wonen, dan bent u geen lid meer.

De brief met daarin uw unieke is zoek. Stuur ons een bericht.

De energieleveranciers zijn niet verplicht mee te doen aan de regeling. Als u een energieleverancier hebt die niet mee doet aan de regeling, raden wij u aan om over te stappen naar eentje die dit wel doet.
Naar de lijst met deelnemende energieleveranciers? Klik hier.

U kunt deelnemen door u in te schrijven op de pagina: aanmelden.